کانال پلی اورتان | پلنیوم باکس

پلنیوم باکس

دراین قسمت گروه صنعتی المپیک شما را سازنده |کانال های پلی اورتان|  با پلنیوم باکس آشنا میکند.در صنعت کانال سازی امروزه اسم پلنیوم باکس در کنار کانال هااستفاده شده در تهویه مطبوع شنیده می شود.

نمونه از پلنیوم باکس

نمونه از پلنیوم باکس

 

آشنایی با پلنویم باکس

جهت هوارسانی در سقفِ فضاهایی مثل لابی های ساختمانهای مسکونی، لابی و سالنهای ساختمانهای اداری، تجاری،پاساژها و هتلها، دریچه ها بصورت دکوراتیو(اسلوت و خطی)، طراحی و اجرا می گردد، لذا با توجه به اینکه لاینِ اصلی کانالِ هوا از سقف کاذب عبور می کند، جهت رسیدنِ هوای کانالِ اصلی به دریچه ها از قطعه ی حجمیکی بنامِ پلنیوم باکس استفاده می شود.پلنیوم باکس باعثِ پخشِ هوا و تعدیلِ فشارِ خروجی هوا ازتمامِ نقاطِ دریچه های خطی و اسلوت می گردد و از جنس ورق گالوانیزه به ضخامت نیم میلیمتر به بالا و بر اساس شرایط فضای سقف کاذب و همچنین طول و عرضِ دریچه های خطی و اسلوت طراحی و ساخته می شود.

کاربرد پلنیوم باکس

جهت جلوگیری از هرگونه نشتِ هوا و افت فشار و جلوگیری از تبادلِ دمایی بین دمای فضای سقف کاذب و بدنه ی پلنیوم باکس و همچنین جلوگیری از انتشارِ صدای هوای شناور در داخل پلنیوم باکس، در بدنه ی داخلی یا خارجیِ پلنیوم باکس از عایقِ الاستومری استفاده میشود.
با توجه به میزانِ طول پلنیوم باکس،امکانِ تعبیه ی یک تا چند ورودیِ هوا در بدنه ی آن وجود دارد.

چرا پلنیوم باکس

عمدتاً جهت مرتبط ساختنِ لاینِ اصلیِ کانال هوا در سقف کاذب و پلنیوم باکس، از انواعِ کانال خرطومی(فلکسیبل) استفاده می شود که بوسیله ی بست و چسبِ هوابندی از هر دو سو هوابندی می شود.
گروه صنعتی تهویه فراز، هم در زمینه ی تولیدِ انواعِ پلنیوم باکس و هم انواعِ باکسها و تبدیلهای دیگر، در حال فعالیت و ارایه خدمات میباشد.
از باکس های گوناگون می توان به باکسِ پشتِ دریچه های سقفیِ چهارطرفه ی تایلی و یا دیگر انواعِ دریچه ها اشاره نمود که تصاویرِ متنوعِ باکسها به تفصیل در ذیلِ این توضیحات، قابل مشاهده است.

مزایای استفاده از پلنیوم باکس در تهویه مطبوع

چهار مزایای استفاده از پلنیوم باکس

وارسانیِ یکنواخت در طولِ دریچه های خطی و اسلوت.
2-بهره گیری از انواعِ عایقهای صوتی و حرارتی در بدنه ی پلنیوم باکس.
3-امکانِ ساخت در انواعِ سایز و ابعادِ متنوع ،با درنظرگرفتنِ شرایطِ سقفِ کاذب.
4-امکانِ تعبیه ی لبه ی خَم دار در قسمتِ دهانه ی خروجی هوا، که باعثِ اتصال دریچه هوا بوسیله بست های خرچنگی به پلنیوم باکس می شود.